fbpx

Skrivena značenja logoa nekih od najpoznatijih kompanija

Logo ili logotip je grafički znak, simbol ili kombinacija znakova i teksta koja označava neki proizvod, uslugu ili kompaniju. Potrošačima logo predstavlja prvi vizuelni element koji primete kada se susreću sa preduzećem, s toga lako može uticati na to da li će se kupci odlučiti da kupe određeni proizvod ili uslugu ili ipak neće. Jedna od najznačajnijih funkcija logotipa je izdvajanje proizvoda, usluge ili preduzeća od konkurencije i olakšavanje kupcima da ih identifikuju. Pored toga logotip ima još mnogo funkcija kao što su definisanje nekih važnih informacija koje se tiču brenda, promovisanje vrednosti brenda itd.

Sama moć logoa leži upravo u njegovoj vizuelnoj prirodi. Opšte je poznato da ljudi uglavnom lakše prepoznaju i pamte slike nego tekst, a samim tim lakše se i vezuju za njihov sadržaj.

Zbog toga, prilikom pokretanja nekog poslovanja, jako je bitno da se određena sredstva izdvoje i za logo dizajn, odnosno kreiranje celokupnog vizuelnog identiteta kompanije, prvi čemu bi dizajniranje logotipa trebalo da bude jedan od prvih zadataka.

Pored već pomenutih funkcija, logotipi često sadrže i neke, na prvi pogled, skrivene poruke. U nastavku su prikazana skrivena značenja logotipa nekih od najpoznatijih brendova.

1.      Amazon

 Iako na prvi pogled ne izgleda tako, logo za Amazon dizajniran je na osnovu filozofije kompanije. Strelica koja izgleda kao osmeh  nagoveštava da je glavni cilj kompanije da učini svoje korisnike zadovoljnim i srećnim. Pored toga, drugo značenje koje ovaj logo skriva se takođe krije u strelici. Kao što se može uočiti, strelica se proteže između slova A i Z, što ukazuje na činjenicu da Amazon ima izuzetno širok spektar ponude proizvoda, od A do Z.

2.      BMW

BMW je danas globalno poznata automobilska kompanija, međutim, ova kompanija se u svojim počecima bavila proizvodnjom motora za avione. Upravo kroz logo, ova kompanija odaje priznanje svojim počecima i istoriji u avijaciji. Prepoznatljiv simbol BMW-a zapravo predstavlja prikaz avionskog propelera.

3.      Toyota


Zvaničnici iz kompanije Toyota, otkrili su da tri kruga koja se prepliću na logou simbolizuju povezanost između srca potrošača i Toyota-inih proizvoda. Prostor u pozadini predstavlja tehnološku naprednost ove kompanije kao i beskonačne mogućnosti koje joj se pružaju. Takođe, ukoliko se pažljivije pogledaju krugovi može se uočiti i sama reč Toyota sastavljena od simbola.

4.      Adidas

Logo Adidasa, kompanije koja predstavlja jednog od najvećih proizvođača sportske opreme na svetu, sastoji se od tri paralelne linije različite dužine. Iako vrlo jednostavne, ove linije nose duboko značenje jer predstavljaju planinu koja simbolizuje izazove koje sportisti treba da pređu na svom putu do uspeha.

5.      Toblerone


Logo poznatog brenda čokolade Toblerone, koji je nastao u Bernu u Švajcarskoj, sadrži sliku alpskih planina. Međutim, kada se malo bolje pogleda otkriva se da se na njoj nalazi i medved. Naravno to nije slučajnost. Bern je grad koji je tradicionalno poznat upravo po medvedima, čak ga neki i nazivaju „grad medveda“. 


Autor: Magdalena Mihailović

Podelite na
Scroll to Top